Αν δεν πραγματοποιηθεί έγκαιρη παρέμβαση κατά τα δύο προηγούμενα αναπτυξιακά στάδια, οι γλωσσικές δυσκολίες θα έχουν επιπτώσεις και κατά την εφηβεία, τόσο ως προς τις μαθησιακές τους επιδόσεις όσο και ως προς τις κοινωνικοσυναισθηματικές τους δεξιότητες. Έτσι, οι έφηβοι με ΑΓΔ μπορεί να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν:
- Δυσκολίες στην κατανόηση του προφορικού ή/και του γραπτού λόγου
- Δυσκολίες στην ερμηνεία που αποδίδουν στις προσλαμβάνουσες πληροφορίες
- Δυσκολίες στις δεξιότητες που απαιτούνται για μια συνομιλία (όπως διαπραγμάτευση, πειθώς και άλλα)
- Δυσκολίες στη συμμετοχή σε συζητήσεις που απαιτούν καλές γλωσσικές δεξιότητες (επιχειρηματολογία)
- Δυσκολίες στην εύρεση αποδεκτών τρόπων για την επίλυση επίλυσης διαφωνιών που προκύπτουν στα πλαίσια μιας μια κοινωνικής συναναστροφής
- Συναισθηματικές δυσκολίες (μοναξιά, χαμηλή αυτοεκτίμηση, άγχος, επιθετικότητα, κοινωνική απομόνωση)
- Κοινωνικό αποκλεισμό και κοινωνικό άγχος
- Αυξημένο κίνδυνο για εμφάνιση άλλων ψυχολογικών διαταραχών.