Πραγματοποίηση ημερίδας με τίτλο ‘Γλωσσικές διαταραχές στα παιδιά και στους εφήβους: Θέματα οριοθέτησης, αξιολόγησης και παρέμβασης’ Στο πλαίσιο των δράσεων ερευνητικού προγράμματος του School of Education, University of Roehampton και του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, διοργανώθηκε στις 23 Μαϊου 2015 στο κεντρικό κτήριο του Πανεπιστημίου Αθηνών ημερίδα με τίτλο ‘Γλωσσικές διαταραχές στα παιδιά και στους εφήβους: Θέματα οριοθέτησης, αξιολόγησης και παρέμβασης’.
Στην ημερίδα συμμετείχαν διακεκριμένοι ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με πολυετή ερευνητική και επαγγελματική δράση στον χώρο των Γλωσσικών Διαταραχών. Παρουσιάστηκαν σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα σχετικά με θέματα ορολογίας και οριοθέτησης των Γλωσσικών Διαταραχών, συννοσηρότας με άλλες αναπτυξιακές δυσκολίες, αξιολόγησης και παρέμβασης.
Οι παρακάτω ομιλίες ανέδειξαν κρίσιμα ζητήματα και νέους προβληματισμούς. Την ημερίδα παρακολούθησαν ψυχολόγοι, εκπαιδευτικοί, λογοθεραπευτές, γονείς, ερευνητές και φοιτητές. Στην αξιολόγηση της ημερίδας από τους συμμετέχοντες οι εκτιμήσεις τους καταγράφονται στο εξαιρετικό επίπεδο, τόσο ως προς τη διοργάνωση της ημερίδας όσο και ως προς επιστημονικό ενδιαφέρον που παρουσίαζε.
Καλομοίρης Γ. (2015). Η αφήγηση ως μέσο οργάνωσης των ελλειμμάτων της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής. Προσκεκλημένη ομιλία σην επιστημονική ημερίδα Γλωσσικές διαταραχές στα παιδιά και στους εφήβους: Θέματα οριοθέτησης, αξιολόγησης και παρέμβασης, 23 Μαϊου, Αθήνα
Παπαηλίου, Φ. Χ. (2015). Τα ελλείμματα στη συνεργατική επικοινωνία ως αιτιακός παράγοντας στην Ειδική Γλωσσική Διαταραχή. Προσκεκλημένη ομιλία στην επιστημονική ημερίδα Γλωσσικές διαταραχές στα παιδιά και στους εφήβους: Θέματα οριοθέτησης, αξιολόγησης και παρέμβασης, 23 Μαϊου, Αθήνα.
Attachments: ΕΚΠΑ_ROEHAMPTON (1).pptx [134 kB]
Lindsay, G. (2015). Lessons from the better communication research programme. Προσκεκλημένη ομιλία στην επιστημονική ημερίδα Γλωσσικές διαταραχές στα παιδιά και στους εφήβους: Θέματα οριοθέτησης, αξιολόγησης και παρέμβασης, 23 Μαϊου, Αθήνα
Attachments: lessons_communication.pdf [730 kB]
Φoύρλας, Γ. (2015). Γλώσσα και διαταραχές ροής της ομιλίας. Προσκεκλημένη ομιλία στην επιστημονική ημερίδα Γλωσσικές διαταραχές στα παιδιά και στους εφήβους: Θέματα οριοθέτησης, αξιολόγησης και παρέμβασης, 23 Μαϊου, Αθήνα.
Attachments: fourlas.pdf [2223 kB]
Οικονόμου, Α. (2015). Η αξιολόγηση της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής: προκλήσεις και σχέση με άλλες νοητικές λειτουργίες. Προσκεκλημένη ομιλία στην επιστημονική ημερίδα Γλωσσικές διαταραχές στα παιδιά και στους εφήβους: Θέματα οριοθέτησης, αξιολόγησης και παρέμβασης, 23 Μαϊου, Αθήνα.
Attachments: aksiologisi_egd.pdf [690 kB]
Αρχοντή, Α. (2015). Ενδεικτικά προγράμματα λογοθεραπευτικής παρέμβασης με επιστημονική τεκμηρίωση στα παιδιά με Ειδική Γλωσσική Διαταραχή. Προσκεκλημένη ομιλία στην επιστημονική ημερίδα Γλωσσικές διαταραχές στα παιδιά και στους εφήβους: Θέματα οριοθέτησης, αξιολόγησης και παρέμβασης, 23 Μαϊου, Αθήνα.
Attachments: SLIntervention1.pdf [951 kB ]
Βαρλοκώστα, Σ. (2015). Ψυχογλωσσολογικά ευρήματα για τους κλινικούς δείκτες πρώιμης διάγνωσης της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής. Προσκεκλημένη ομιλία στην επιστημονική ημερίδα Γλωσσικές διαταραχές στα παιδιά και στους εφήβους: Θέματα οριοθέτησης, αξιολόγησης και παρέμβασης, 23 Μαϊου, Αθήνα.
Attachments: Varlokosta_AthensSLIWorkshop_23.05.2015.pdf [459 kB ]